Klascomputer werkt niet? Controleer eerst zelf alle kabels

Voor je aan de dienst IT meldt dat een computer niet werkt, controleer je best of alle kabels ingeplugd zijn. Zo voorkomen we dat een er een IT-medewerker de verplaatsing naar een andere campus moet maken om alleen een kabel in te steken.

Welke kabels?

1. Stroomkabels

In zowel de computer als het beeldscherm moet een stroomkabel zitten

2. Beeldschermaansluiting

Van je computer naar je beeldscherm loopt een beelscherm kabel (VGA, HDMI of DVI)

3. Invoerapparaten

De muis en het toetsenbord zijn verbonden via een usb-kabel met de computer.

4. Netwerk aansluiting

De computer moet ook een netwerkaansluiting hebben. Deze kabel moet ook aan de andere kant zijn ingestoken.

Specifiek voor een lerarencomputer

Audio aansluiting

Een loopt een kabel (meestal een groene stekker) van de computer naar de boxen (vaak moeten boxen zelf ook stroom hebben om te werken)

Smartboard/ ledboard

Een smartboard werkt als een tweede beeldscherm. Er moet een kabel (meestal HDMI) gaan van smartboard of ledboard naar je computer.

Om het bord smart te maken loopt er daarnaast meestal nog een usb kabel van het bord naar je computer.

Related Articles