Als je een Office 365-bestand deelt kan je het document met meerdere collega’s bewerken en commentaren toevoegen. Heel handig als je bijvoorbeeld samen met iemand anders een cursus aan het schrijven bent.
Lees eerst dit artikel als je nog niet weet hoe je een Office 365-bestand kunt delen met anderen. Hieronder worden de stappen kort herhaald.
Samenwerken met anderen in één Office 365-bestand kan zowel in de desktop-, online als mobiele versies van de diverse Office-programma’s. In dit artikel gebruiken we als voorbeeld een online Word-bestand.

Om samen met andere collega’s in dit document te kunnen werken, doorloop je volgende stappen.

- Klik op Delen. Vul in het pop-up scherm de namen of e-mailadressen in van de personen met wie je het document wilt delen.
- Zij zullen het document pas kunnen bewerken als je hen daar toelating voor geeft. Hiervoor klik je op de zone naast 2.
- Vink Bewerken toestaan aan.
- Klik op Toepassen
- Klik op Verzenden
De personen met wie je het bestand hebt gedeeld, ontvangen deze e-mail. Het volstaat om op openen te klikken om het document direct te kunnen bewerken.

Gekleurde vlaggen geven in het gedeelde document aan welke onderdelen precies door wie werden bewerkt.

Klik rechts boven in het lint op Opmerkingen om een commentaar toe te voegen. Gebruik @ + de naam van je collega om je rechtstreeks tot iemand te richten. De persoon kwestie krijgt daar onmiddellijk een bericht van.

Klik rechts boven in het lint op Chatten om rechtstreeks te chatten met personen die tegelijk met jou het document aan het bewerken zijn.

Wil je terugkeren naar een vorige versie van het document? Klik in het lint op Bestand > Info > Versiegeschiedenis.

In de rechterkolom kan je vervolgens oudere versies van het document selecteren en daarvan een kopie opslaan via de knop bovenaan.

Leave A Comment?