Hoe onderteken ik een document met Acrobat Reader DC

Volg deze stappen om een document elektronisch te ondertekenen met Acrobat Reader DC:

  • Open het document dat u wenst te ondertekenen.
  • Klik rechts bovenaan op de afbeelding van het pennetje:
  • Klik op het blauwe plusje naast “handtekening toevoegen”
  • Nu verschijnt het veld waar je een handtekening kunt plaatsen. Je kunt klikken op Tekenen en met de muis of het trackpad van je laptop je handtekening proberen “tekenen”. Meestal heb je hiervoor enkele pogingen nodig. Klik op “wissen” om opnieuw te beginnen.
  • Lukt het niet op die manier dan kan je ook op Afbeelding klikken en een foto van je handtekening uploaden.
  • Klik op de blauwe knop Toepassen. In plaats van de muisaanwijzer zie je nu je handtekening. Klik op de plaats in het document waar je handtekening moet komen.
  • Bewaar tot slot het document.

Goed om weten: Acrobat Reader onthoudt je handtekening. Wil je bij een volgende gelegenheid opnieuw je handtekening plaatsen, klik dan op het pennetje rechtsboven in de balk, selecteer die en plaats die op de gewenste plek in het document.

Was this article helpful?

Related Articles

1 Comment

  1. Hallo, bij mij werkte dit niet. Ik heb het via Google nog opgezocht en dan vond ik terug dat ik het via “Certificaten” in Adobe Acrobat Reader kan doen. Dan moet je eID wel aangesloten zijn aan de laptop (meeste (alle?) CVO laptops hebben een kaartlezer aan de linkerzijkant)

Leave A Comment?