Hoe moet ik aanwezigheden registreren in de docentenapplicatie?

Om de docentenapplicatie te gebruiken moet je eerst inloggen. (Zie inloggen op de docenten applicatie)

Als je bent ingelogd kom je op het startscherm. Kies eerst bovenaan, bij CURSUS SELECTIE, de juiste cursus om de aanwezigheden in te geven. Dit is een dropdown menu. Staat je cursus er niet tussen? Meld dit dan via het meldpunt.

Kies de juiste les waarvoor je de aanwezigheden wil ingeven. Dit doe je bij LES SELECTIE. Dit is ook een dropdown menu. Je kiest hier de juiste datum.

Je ziet nu een lijst met cursisten. Je vinkt per cursist aan of deze cursist aanwezig is (of niet). Onderaan zie je een legende: x = Aanwezig – A = Afwezig.

Op het einde van je les moet je de ingegeven aanwezigheden nog bevestigen. Je drukt hiervoor op de knop AANWEZIGHEDEN BEVESTIGEN. Na het bevestigen, kan je niets meer wijzigen. Als je aanwezigheden zijn bevestigd, ben je klaar met ingeven.

OPGELET!:

  • Let op de privacy van de cursist. Zet je beamer op ‘Freeze’ of ‘No Show’ tijdens het gebruik van dit programma.
  • Laat je scherm niet onbeheerd achter.
  • Log uit nadat je de applicatie hebt gebruikt.

Was this article helpful?

Related Articles

Leave A Comment?