Hoe haal ik een bericht uit de spamfilter?

surf met een webbrowser naar keuze naar:

https://spamcheck.cvoantwerpen.be:445/m/webmail/

Je komt op een aanmeldings pagina terecht waar je je mailadres als gebruikersnaam moet ingeven moet opgeven. Je mailadres van de school staat in het formaat voornaam.achternaam@cvoantwerpen.be De gebruiker Mia Peeters moet dus als gebruikersnaam ingeven mia.peeters@cvoantwerpen.be Naast je gebruikersnaam moet je ook je wachtwoord opgeven. Dit is je administratieve wachtwoord (wat je gebruikt om aan te melden op Administratix/docentenapplicatie) NIET dat van Moodle.

Eenmaal aangemeld, zal je al de spam mails zien staan die zijn binnengekomen. Mails die effectief spam zijn, selecteer je door het vinkje vooraan aan te zetten en vervolgens te kiezen voor “Delete” Mails die foutief in de quarantaine zone terecht zijn gekomen, selecteer je door het vinkje vooraan aan te zetten en vervolgens te kiezen voor “Release” Onderstaande screenshot toont je waar deze opties zich bevinden op het scherm

Wanneer je merkt dat mails van een bepaalde afzender steeds onterecht als spam worden gemarkeerd, dan kan je deze afzender ook gaan toevoegen aan je safe list. Mails van deze afzender zullen dan naar de toekomst toe niet meer beschouwd worden als spam.
Omgekeerd kan je afzenders waarvan je inderdaad aanhoudend ongewenste mails krijgt, gaan toevoegen aan de zogenaamde block list. Je zal dan geen mails van deze afzender meer ontvangen.
Onderstaande screenshot toont je waar deze opties zich bevinden. Zorg er wel voor dat je een mail van de afzender die je wil toevoegen aan de lijst, geselecteerd hebt.


Article Attachments

Was this article helpful?

Related Articles

5 Comments

    1. Niki Van Mechelen

      Dag kris
      Vervelende situatie. Kan je de cache leegmaken van je browsers en dan nog eens proberen?

  1. Hans

    Als ik het goed begrepen heb werkt toegang tot de spamfilter enkel als we op de school wifi zitten. Dat is niet werkbaar, vooral omdat de spamfilter nogal rigoureus niet-spam berichten filtert. Kunnen deze mails niet gewoon in een Outlook map spam worden gezet?

    Cases:
    – Ik krijg de dag zelf een bericht van een externe leslocatie (cultureel centrum), die direct naar spam gaat. De spam melding krijg ik pas ’s anderendaags, dus deze informatie mis ik compleet. Ik moet deze mensen vragen mij de mail opnieuw te sturen naar mijn privé adres.
    – Een cursist mailt de vrijdag voor de vakantie de opdrachten doo via WeTransfer. Deze komt automatisch in mijn spam terecht, de WeTransfer is al weg als de vakantie voorbij is.

    Daarnaast is er ook nog niet op elke leslocatie toegang tot de spamfilter, als ik het goed begrijp. Dus lijkt dit meer op een soort vergeetput voor mails…

    1. Michael Eulaers

      terechte vragen; Spam werkt ook bij mij al 1 jaar niet, ik kan er gewoon niet aan

  2. Michael Eulaers

    SPAM al een jaar problematisch; al veel mails gemist van cursisten en collega’s

    Al vanalles gerpobeerd, ook gemaild naar Stefan (die zei stuk vd url weg te laten)
    Zowel bij de url die in de spammelding zit
    als in de url die hier op de helpdesk staat, krijg ik (thuis) een foutmelding;
    kan aub hier een oplossing komen, ik lees dat Hans hier ook al 1 jaar problemen mee heeft, en blijkbaar is er nog niets verbeterd

Leave A Comment?